Alle produkter
Tilbake

Kjøpsbetingelser

Revidert: 22.04.2022

Kjøpsbetingelsene gjelder for kjøp på Nunataq.no

Firmainformasjon:

Firmanavn: Nunataq
Organisasjonsnummer: 916 570 430 MVA
Navn i Breg: Sønsterud AS Sport- Sykkelfabrikk

Epost: post@nunataq.no
Telefon64 88 90 00

Mobiltelefon: +47 902 02 188
Adresse: Idrettsveien 4, 1400 Ski

Betalingsløsning i nettbutikken: Klarna og Vipps blir heretter kalt betalingsløsning.

Leveringsbetingelser og risiko

Nunataq står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@nunataq.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Sikkerhet

Nunataq tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra anerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern«. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@nunataq.no

Retur & reklamasjon

Ønsker du å returnere en vare?

Varen returneres med alt tilbehør og i originalemballasje.

Slik gjør du:

1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@nunataq.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.

2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår.

MERK: velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.

3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending..

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@nunataq.no dersom du har spørsmål.

Angrerett

Angrerettloven av 21. Desember nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. Angrerettloven og varen er mottatt. For varer som er kjøpt fra 1. November til 24. Desember gjelder angrefristen frem til 15. Januar. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

KILDE: FORBRUKEROMBUDET.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til post@nunataq.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

MERK: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på post@nunataq.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Reklamasjon

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Nunataq nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. Å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. Kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

KILDE: FORBRUKEROMBUDET

Bestilling

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på  post@nunataq.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Forventet leveringstid er 3-5 dager.

Betaling

Du kan velge mellom å betale med kort eller faktura. Vi samarbeider med de største leverandørene av betalingsløsninger for at du skal føle deg trygg når du handler hos oss.

Vi aksepterer alle de vanligste bankkort/kredittkort: visa, mastercard.

Vi tilbyr også tjenesten klarna faktura som vil si at du ikke betaler før 14 dager etter du har mottatt varene. Klarna er en enkel og trygg måte å handle på.klarna er europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel. Klarna har med sine tjenester klarna faktura og klarna konto, blitt skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler.
Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og klarna legger stor vekt på at du som forbruker skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.

Med Klarna faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen. Tjenesten Klarna konto passer for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på en faktura. Alle kjøp du gjør med klarna konto i en måned vil samles på èn enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned.
Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Når du gjennomfører betaling med kort blir du videresendt til Klarna sin betalingsløsning. Løsningen benytter ssl slik at alle data blir kryptert.
All kortinformasjon blir håndtert av Klarna og videresendt til din kortutsteder for verifisering. 

Rabattkode

Dersom du har en rabattkode du ønsker å benytte på Nunataq.no, må koden tilføyes og aktiveres i din «handlevogn».

Dersom ikke annet er opplyst, dekker rabattkoden kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på rabattkoden (dette gjelder i tilfeller hvor rabatten er et beløp, ikke ved prosent avslag).

Dersom du har glemt å legge inn din rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant.

Oppretting og oppdatering av kundekonto.

For å opprette kundekonto hos Nunataq.no, klikker du på «min konto» og «opprett ny konto». Fyll ut kontaktinformasjon og velg et passord og klikk «send». Du vil motta en bekreftelse på opprettelsen per e-post. Du logger inn på «min konto» med e-postadressen din og ditt valgte passord. For å oppdatere eller endre kontoinformasjon logger du inn på «min konto» og klikker på «endre» eller «behandle adresser». Trykk på «lagre» når endringen er gjennomført.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min konto» kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.

JURIDISK NAVN: SØNSTERUD AS SPORT- SYKKELFABRIKK

ORG NR: 916 570 430 MVA